Парадак падачы зваротаў

Электронныя звароты

Электронныя звароты ў ААТ “Цяплічны камбінат Мачулішчы” накіроўваюцца на адрас электроннай пошты альбо праз электронную форму «Электронны зварот».

e-mailЭлектронныя звароты грамадзян Электронныя звароты юрыдычных асоб

Электронныя звароты разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі дзейнага заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

  • заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
  • у электронным звароце ўказаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

АБ ПАРАДКУ ПАДАЧЫ І РАЗГЛЯДУ ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ, ВЫПАДКАХ ПАКІДАННЯ ЗВАРОТАЎ БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА СУТНАСЦІ

Парадак падачы зваротаў і накіравання іх для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй

Электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай глабальнага камп’ютарнага сеціва Інтэрнэт на адрас электроннай пошты і (або) размяшчаюцца ў спецыяльнай рубрыцы “Электронны зварот” на афіцыйным сайце ў глабальным камп’ютарным сеціве Інтэрнэт.

Звароты падаюцца ў арганізацыі, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Арганізацыі пры паступленні да іх зваротаў, што змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да іх кампетэнцыі, на працягу пяці працоўных дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляюць заяўнікам у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”, пакідаюць звароты без разгляду па сутнасці і паведамляюць аб гэтым заяўнікам з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.

Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб злачынстве, якое рыхтуецца, учыняецца ці ўчынена, альбо іншым правапарушэнні, не пазней за пяць працоўных дзён накіроўваюцца арганізацыямі, у якія яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

Забараняецца накіроўваць скаргі ў арганізацыі, дзеянні (бяздзейнасць) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў адносіцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.

Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, што прад’яўляюцца да электронных зваротаў.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае) або яго месца знаходжання альбо названыя даныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб злачынстве, якое рыхтуецца, учыняецца ці ўчынена.

Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15, артыкулам 23 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”, заяўніку на працягу пяці працоўных дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”, заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

АБ ПАТРАБАВАННЯХ, ЯКІЯ ПРАД’ЯЎЛЯЮЦЦА ДА ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ

Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

Электронныя звароты грамадзян павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна;
  • адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты.

Электронныя звароты юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў павінны ўтрымліваць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты.

Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Да электронных зваротаў, што падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з даданнем (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэтую інфармацыю.

АБ НЕАБХОДНАСЦІ ПРАДСТАЎЛЕННЯ ДАКУМЕНТАЎ І (АБО) ЗВЕСТАК У ФОРМЕ ФАЙЛАЎ, ПРЫМАЦАВАНЫХ ДА ЭЛЕКТРОННАГА ЗВАРОТУ, І АБ ДАПУШЧАЛЬНЫХ ФАРМАТАХ ТАКІХ ФАЙЛАЎ

Дапушчальнымі фарматамі прымацаваных дакументаў і (або) звестак, указаных у абзацы чацвёртым часткі першай гэтага пункта, у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з’яўляюцца:

  • Portable Document Format/A (PDF);
  • Office Open XML (DOCX);
  • Бінарны фармат з разметкай (DOC);
  • Rich Text Format (RTF);
  • тэкставы файл (TXT);
  • Open Document Format (ODT);
  • фармат архівавання і сціскання даных (ZIP, RAR);
  • Portable Network Graphics (PNG);
  • Tagged Image File Format (TIFF);
  • Joint Photograph Experts Group (JPEG);
  • Joint Photograph Group (JPG).

АБ НАЯЎНАСЦІ Ў ЗАЯЎНІКА ПРАВА НА АДКЛІКАННЕ ЭЛЕКТРОННАГА ЗВАРОТУ, НА АБСКАРДЖАННЕ АДКАЗУ НА ТАКІ ЗВАРОТ АБО РАШЭННЕ АБ ПАКІДАННІ ЯГО БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА СУТНАСЦІ І АБ ПАРАДКУ РЭАЛІЗАЦЫІ ТАКІХ ПРАВОЎ

Адкліканне электроннага звароту

Адкліканне электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы альбо накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

Абскарджанне адказаў на звароты

Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйшую арганізацыю.

Інфармацыя аб назве, месцы знаходжання і рэжыме працы вышэйшых арганізацый размяшчаецца на афіцыйным сайце ў рубрыцы “Адно акно”.

Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, што прад’яўляюцца да электронных зваротаў.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае) або яго месца знаходжання альбо названыя даныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб злачынстве, якое рыхтуецца, учыняецца ці ўчынена.

Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15, артыкулам 23 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”, заяўніку на працягу пяці працоўных дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”, заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

АБ МАГЧЫМАСЦІ РАЗМЯШЧЭННЯ НА ІНТЭРНЭТ-САЙЦЕ ДЗЯРЖАЎНАГА ОРГАНА І ІНШАЙ ДЗЯРЖАЎНАЙ АРГАНІЗАЦЫІ АДКАЗАЎ НА ЭЛЕКТРОННЫЯ ЗВАРОТЫ АНАЛАГІЧНАГА ЗМЕСТУ АД РОЗНЫХ ЗАЯЎНІКАЎ, ЯКІЯ НОСЯЦЬ МАСАВЫ ХАРАКТАР (БОЛЬШ ЗА ДЗЕСЯЦЬ ЗВАРОТАЎ), БЕЗ НАКІРАВАННЯ АДКАЗАЎ (ПАВЕДАМЛЕННЯЎ) ЗАЯЎНІКАМ

У выпадку, калі электронныя звароты аналагічнага зместу паступаюць ад розных заяўнікаў і маюць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальным камп’ютарным сеціве Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.